The impact of teaching style and work context on social influence in Albanians educated in different social systems.
Le projet vise à examiner la dynamique de l'influence sociale et la tendance à l'innovation dans le contexte professionnel albanais. L’ Hypothèses de Correspondance est utilisée comme cadre théorique pour étudier comment l'influence d'une source dépend des représentations des cibles, du type de tâche et du contexte dans lequel l'influence a lieu. Nous avons examiné la résolution de tâches d’aptitude et la prise de décision selon la nature de la source (experte ou non expert), son style d’influence (autoritaire ou démocratique), chez des sujets travaillant dans un secteur privé ou public.
Sous la direction du Professeur Fabrizio Butera
The impact of teaching style and work context on social influence in Albanians educated in different social systems.
The focus of this project is to study the dynamic of social influence and the trend toward innovation in the Albanian professional context. The Correspondence Hypotheses is used as a theoretical frame to study how the influence of an expert source vs. non expert source depends on the targets’ representations, the type of task and the context in which the influence take place. We examined the resolution of aptitude tasks based on the nature of the source (expert or non-expert), its style of influence (authoritarian or democratic) in participants working in private or public sector.
Under the direction of Professor Fabrizio Butera